Batu Sapi Digenggam BN


Assalamualaikum!

Pilihan raya kecil di Batu Sapi. Kejap! Di Batu Sapi ni banyak Batu dan Sapi ka?

Seperti yang kita sedia maklum, pilihan raya Batu Sapi bertanding antara 3 penjuru. BN, PKR dan SAPP. Nah, sepanjang hari ni {4 November 2010} orang awam membuang undi mereka. Ini lah tanggungjawab. Undi punya undi, keputusan pun sudah diumumkan setelah undian dihitung kira secara saksama.

Calon BN dari Parti Bersatu Sabah (PBS) Datin Linda Tsen, telah menewaskan pencabar dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) Ansari Abdullah dan bekas Ketua Menteri Sabah Datuk Yong Teck Lee, dari Parti Maju Sabah (SAPP). 

Tsen, yang juga merupakan guru muzik sambilan, meraih majoriti 6,359 undi dengan memperoleh 9,773 undi berbanding Ansari 3,414 undi dan Yong 2,031 undi.

Jadi, kerusi Parlimen Batu Sapi milik BN. TAHNIAH! Dengan kemenangan ini, diharapkan dapatlah memberikan manfaat kepada pengundi.  Jaga kebajikan rakyat di kawasan tersebut. Kan 1 Malaysia. Kalau tahu cakap jak, tapi tak tunai janji tu bukan 1 Malaysia. Sekali lagi tahniah kepada BN!

p/s : Buat lah kenduri daging Sapi di BAtu Sapi untuk meraikan kemenangan BN.


politikus @

2 komenteraksi:

SriPanggung said... [Balas Komen]

sabah utk sabah lebih releven... :(

silent screamer said... [Balas Komen]

@fatin, aku suka cara pmikiran ko tu..pa kan daya..ptt demokrasi mlk rkyt..pa leh wat lah..keh²

Post a Comment

s1   s2   s3   s4   s5   s6   s7   s8   s9   s0

"Amalan membaca perlu diterapkan pada diri anak muda zaman sekarang. Walaupun perlu menggunakan paksaan". - pesan Tun Mahathir.

Jadi, kalau sudah baca.

Apa lagi.. Lontarkan suaratokrasi anda!