Lazada Malaysia
adf.ly - shorten links and earn money!

Fakta Anjing


Orang tua-tua kata,
Kalau kita lalu dengan anjing, anjing gonggong-gonggong macam mahu menerkam, kita duduk. Pura-pura ambik batu & humban. Nah, takut bah anjing tu terus!

Semalam aku & bondaku lalu di sebuah rumah yang mana ada memelihara anjing. Kami digonggong & macam mahu diterkam. Bondaku mengajakku duduk. Terus anjing tu diam & lari. Aku tanya kenapa? Katanya anjing tu nampak kita ni sama tinggi dengan dia, so anjing diam & tak terkam sebab disangkakan kita ni kawannya. Ahahaha.. Lawak juga aku rasa, tapi mungkin ada benarnya kan..



Gelak @

8 komenteraksi:

c3kz h!kmAh said... [Balas Komen]

hahaaa..banar ka tu zu?hadess..

napa ko baru ctau skrg zu, lau ko ctau 15 thn yg lalu kali aku dpt kc selamat kakakku yg digigit anjing..haha

Catherine- said... [Balas Komen]

owhh....baru aKU tahu...

nur said... [Balas Komen]

haha.. betulke.. lainkali leh cuba.. takut kene terkam lak
ALL IN ONE

Alfian Jamjin said... [Balas Komen]

btul tu info tu..klu kmu nmpk anjing mcm mau dikejar..redi la tuk duduk..keh²

cik shabah said... [Balas Komen]

herm...cik shabah lagi takut kucing dr anjing.ngeh3 =)

Zurina Jamjin said... [Balas Komen]

@Hik, banar ani..pecay tah ko..
@rina & nur, iya btl ni..suda sy cuba ari tu, beretnti owh anjing tu. kih²
@Cik Shabah, aik? lain mcm pulak? kucing comel apa?haish

Dira Gmj said... [Balas Komen]

ea?haha..bukan dia lg nak terkam ke sebab tgk kite ni same bsr..so lg sng attck..haha

Alfian Jamjin said... [Balas Komen]

@dira, nt ko try..klu ada anjing mcm nak kejar tu..ko trus duduk..kompem anjing tu lari pny..keh²

Post a Comment

s1   s2   s3   s4   s5   s6   s7   s8   s9   s0

"Amalan membaca perlu diterapkan pada diri anak muda zaman sekarang. Walaupun perlu menggunakan paksaan". - pesan Tun Mahathir.

Jadi, kalau sudah baca.

Apa lagi.. Lontarkan suaratokrasi anda!