Lazada Malaysia
adf.ly - shorten links and earn money!

Dunya oh Dunya


Setiap kali aku berada di sini, perasaan ini pasti hadir. Menerjah jauh ke dalam lubuk yang paling dalam. Menari-nari & berkejar-kejaran sesama sendiri. Di kota ini {Kokin} , macam-macam aku lihat, aku tengok, aku nampak... Dengan serta merta, aku sedih, hiba, risau, takut, malu. Semuanya bercampur baur.

Kenapa?

.
.
.
.
.
.

Apa makna kehidupan ni pada diorang?
tujuan hidup? pegangan & kepercayaan?
tiada yang membataskan setiap perlakuan?
tak takut Tuhan kah?
memang aku bukan sesiapa untuk menghakimi tindakan diorang
tapi aku rasa tak salah untuk aku merasa insaf
melihat penyelewengan akhlak
kepincangan budaya bangsa melayu
dilacur & dirogol oleh anak bangsanya sendiri!
Oh dunya...
 

Sepotong ayat:
Dijadikan terasa indah di dalam pandangan manusia cinta terhadap apa yang diinginkan, berupa perempuan², anak², harta benda yang bertumpuk dalam bentuk emas dan perak, kuda pilihan, hewan ternak & sawah ladang. Itulah kesenangan hidup di dunia, dan di sisi Allah-lah tempat kembali yang baik (Ali 'Imran:14)

3 komenteraksi:

@kamato said... [Balas Komen]

Cool Metapor....ba bila kita pementasan puisi pendek ne...

c3kz h!kmAh said... [Balas Komen]

lawa dang^^

Zurina Jamjin said... [Balas Komen]

@Kamato. adui bro. malu kita. kena humban pakai telur karang.ehe.
@Hik. Ahaha, sja ja dang. Sentimental pnya urg kan.Eheh.

Post a Comment

s1   s2   s3   s4   s5   s6   s7   s8   s9   s0

"Amalan membaca perlu diterapkan pada diri anak muda zaman sekarang. Walaupun perlu menggunakan paksaan". - pesan Tun Mahathir.

Jadi, kalau sudah baca.

Apa lagi.. Lontarkan suaratokrasi anda!