Topeng Kehidupan


Bahagia ku cari, derita ku temui.
Derita ku buang, bahagia ku hilang.

Tawa riang senyum ramah
bagai tak kenal makna duka
berlawak jenaka setiap masa
Rupanya menyimpan beribu rahsia

Tak payah cipta cerita
tak payah menduga-duga
sungguhpun hidup diselubungi derita
Masih punya hak kecapi bahagia

Mencari dan terus mencari
entah bila kan bertemu
mungkinkah jauh nun di seberang?
perlu aku kejar hingga aku lelah
atau mungkinkah ada di depan mata?
tapi aku buta untuk melihatnya  
Kerana hanya ilusi dusta. Derita ku sangka bahagia, bahagia ku sangka derita.

p/s: Kebahagiaan dalam Penderitaan vs Penderitaan dalam Kebahagiaan. Adakah aku silap andainya aku katakan bahagia & derita sebenarnya saling memerlukan?

2 komenteraksi:

Kay- said... [Balas Komen]

berangan la terus....


x siapa melarang...


haih~

Zurina J. said... [Balas Komen]

Terus berangan....:)

Post a Comment

s1   s2   s3   s4   s5   s6   s7   s8   s9   s0

"Amalan membaca perlu diterapkan pada diri anak muda zaman sekarang. Walaupun perlu menggunakan paksaan". - pesan Tun Mahathir.

Jadi, kalau sudah baca.

Apa lagi.. Lontarkan suaratokrasi anda!