Lazada Malaysia
adf.ly - shorten links and earn money!

Pak Yam {Dalam kenangan}


Hadirnya tak pernah ku harapkan

perginya tak pernah ku sangkakan

hadirnya kadang merimaskanku

pemergiannya sangat memilukanku


Selalu menemani walaupun tak perlu

tapi kadang mampu buatku tersenyum

melihat gelagat manjanya

buat aku jatuh hati

buat aku lembut hati


Ditakdirkan ia pergi meninggalkanku

di alam fana selama-selamanya

Butiran jernih mula membasahi

pipi gebuku {yang ada jerawat-jerawat sikit}

turun singgah ke bantal

Oooh... pilu hatiku.


Melihat ia tak lagi berdaya

hatiku bagai dirobek-robek

melihat ia terbujur kaku

tak sanggup aku mendekat

ia tak lagi bernyawa...

selepas digilis jentera kontraktor.


~dalam kenangan {Pak Yam}~

p/s: Baru aku sedar ada bahagian untukmu dalam hidupku, tapi selepas aku kehilanganmu.


Bicara @



11 komenteraksi:

n0n0i♥a'n'l said... [Balas Komen]

Wahhh pandai plak kau berpuisi yaaaaaaa cik bunga (Nah terikut2 suda panggil bunga HAK HAK)

Nice poem.. I can feeeeel you..

Memang bha kalau kehilangan kucing kesayangan.. sedih (T___T) ...


Oh ya.. mo promote ni..
Mari masuk blog hamster sy .. Tapi dia bukan di bawah jagaan sy lagi lah..sedih (T__T)

Http://lucky-mousey.blogspot.com


Si Tam ni kan.. Sama plak macam kucing sy, si Tora.. hihi.. adik beradik dorg ni kali tau..

Zurina Jamjin said... [Balas Komen]

Nonoi. pndy sikit² jak bah, sadis btul pristiwa ni ari tu. bro aku pn hmpir kluarkan airmta jantannya..kih²
Bah, nnti aku jln² p tgk pets mu yg lg 1.
Nda adik bradik kucing kita, spupu 3 kali mgkn.kih²

suka_haha said... [Balas Komen]

oo.. matdin pun pnh gak tgk kucing nak mati.. masa tengah gelupar lepas dilanggar kereta.. jemput ke sini ye

Asrol Mania said... [Balas Komen]

Sedeynya kesah kucing.. huhu...


Nak dapat lebih kenalan blog?
Naikkan trafik blog?
Iklankan blog?
Asrol Mania sediakan blog exchange
Jom Sertai Saya Sayang Blog Saya

Zurina Jamjin said... [Balas Komen]

@suka_haha & @Asrol Mania: ok nanti hambe dtg...:D

zaL_cdpx said... [Balas Komen]

kontraktor???? bapak sakit.....

adoiii.... cian dia ~

Zurina Jamjin said... [Balas Komen]

@zaL_cdpx. Sakit bro. Aku yg melihat dr jauh pn sgt pilu, apatah dia yg merasa...Ohhh, pilu hatiku. Eheh.

:~:Budak Degil :~: said... [Balas Komen]

ohh..kesiannye..
sabar ye..

Maya said... [Balas Komen]

aduh cerita kucing! automatik ON feeling sedih2. Aku juga pernah kematian kucing, sama kaler dengan Pak Yam tapi namanya agak unik.. pengkong diaspirasikan dari perkataan pengkak / tempang sebab kalau dia dimarah dia akan berlakun pengkak.

doakan saja semoga Pak Yam bertemu pengkong dan aman di dunia mereka sekarang.

Anonymous said... [Balas Komen]

Ini cukup asalkan ada banyak di luar sana hanya menunggu kanan.

Zurina J. said... [Balas Komen]

@Maya.TQ atas rasa simpatimu, sy terharu ada yg fahm perasaan sy...:)

@Anonymous. Apa pun yg anda maksudkan. Aku harap ia baik saja..:)

Post a Comment

s1   s2   s3   s4   s5   s6   s7   s8   s9   s0

"Amalan membaca perlu diterapkan pada diri anak muda zaman sekarang. Walaupun perlu menggunakan paksaan". - pesan Tun Mahathir.

Jadi, kalau sudah baca.

Apa lagi.. Lontarkan suaratokrasi anda!