Lazada Malaysia
adf.ly - shorten links and earn money!

Cara Hilangkan Rasa Mengantuk, Lapar & Haus


Kubin dan Kiji berbicara tentang perkara yang sering dialami sesiapa sahaja di dunia. Mereka berbual dengan begitu serius sehingga menghadirkan urat pada leher mereka ketika sedang ligat bercerita.

Kubin : Tadi aku dengar orang mengeluh. Dia cakap dia mengantuk. Gini dia cakap "S**l, punya ngantuk aku". Dia cakap macam tu.

Kiji : Alamak, sampai memaki dia ar. Kesian juga kan. Memang ramai yang tidak tahu cara hilangkan rasa mengantuk dengan cepat.

Kubin : Uik, adakah ging?

Kiji : Ada. Bukan rasa mengantuk saja, rasa haus dan rasa lapar pun ada cara atasinya.

Kubin : Cuba kau kongsi dulu ilmu ni dengan aku Ji.

Kiji : Ok, aku ajar kau cara yang paling asas sajalah. Kalau rasa mengantuk, kalau susah mahu tahan mata tu, cara paling berkesan ialah cepat-cepat pergi TIDUR. Ubat untuk mengantuk ni tidur. Kalau rasa haus pula, cepat-cepat pergi MINUM. Aku yakin hilang rasa haus tu. Dan rasa lapar lagilah senang, cepat-cepat dapatkan sesuatu untuk DIMAKAN. Senang kan? Ehehehe

Kubin : Alamak!! @#$%^&



p/s : Kalau pun rasa lapar, mengantuk, haus, penat, bosan, atau apa sahaja, jangan memaki ya. Semua itu dugaan dari Tuhan untuk menguji keimanan kita.

14 komenteraksi:

PK said... [Balas Komen]

nasib baik lah gua jarang memaki. kehkehkeh.

kubin dan kiji ni aku rasa kerja dijabatan kerajaan.

Zurina J. said... [Balas Komen]

@PK
alhamdulillah kalau jarang memaki...

erk, apasal lu ingat diorang ni kerja d jabatan kerajaan?

s8

Syukri Kamaruddin said... [Balas Komen]

hahaha berguna tips ni.. take note..

~sii keciq~ said... [Balas Komen]

s6

Alfian J. said... [Balas Komen]

@PK
Ehehehe. Kadang² ade kot.
s2

Alamak, manada kerajaan. Kerja sendiri tu.
s3

Alfian J. said... [Balas Komen]

@Syukri Kamaruddin
Ahahahaha! Take note ya. Tips bguna ni. Sebarkan juga..hihihihi
s2

Alfian J. said... [Balas Komen]

@~sii keciq~
s1 hihihihihi...

Aretikz said... [Balas Komen]

saya rasa kerja kontrak tu.. har3x~

Just said... [Balas Komen]

betul jg kan.. heheheeh..

Alfian J. said... [Balas Komen]

@Aretikz
Kontrak?
Bukan bah. Kerja sendiri. Masa kerja fleksibel.
s1

Alfian J. said... [Balas Komen]

@Just
Betulkan Just. Aku sudah berkali2 amalkan, mmg bkesan...
s1

Ahmad Uzair said... [Balas Komen]

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Alfian J. said... [Balas Komen]

@Ahmad Uzair
Amacam. Bersekan kan. s1 keh3.

Naziman Blogger Sabah said... [Balas Komen]

Nasib baik saya tidak memaki.

Post a Comment

s1   s2   s3   s4   s5   s6   s7   s8   s9   s0

"Amalan membaca perlu diterapkan pada diri anak muda zaman sekarang. Walaupun perlu menggunakan paksaan". - pesan Tun Mahathir.

Jadi, kalau sudah baca.

Apa lagi.. Lontarkan suaratokrasi anda!