Lazada Malaysia
adf.ly - shorten links and earn money!

Amarah Nafsu


Kau lontar kata nista
terngiang-ngiang di telinga
aku luka aku biarkan saja
itu biasa aku dah tak kisah

Lontarkan lagi!
biar puas hati
jangan pula kau sesali
atas apa yang akan terjadi

Manusia bisa berubah
bila saja nafsu bermaharajalela
kau juga jadi hamba
bukan Tuhan yang kau sembah

Kenapa berhenti?
teruskan lagi!
mencaci memaki
yang kau kata hobi

Waktu berputar umur bertambah
tapi kau masih tak berubah-ubah
jumpa ustaz belajar akidah
jangan bertuhan nafsu amarah


p/s: Sabar itu indah


Luah @

7 komenteraksi:

kreatifbuzz said... [Balas Komen]

Yah, ngam time...solat Jumaat nnt jumpa ust, belajar2...

Ingat pesanan entri ini shabat2...

Zurina Jamjin said... [Balas Komen]

@kreatifbuzz.. sama² kita bljr b'sbr.. suatu pkataan yg mudah diungkapkan tp susah utk dipraktikkan..:)

aibaks said... [Balas Komen]

nafsu ni penting.. tapi kite la kene pandai asingkan antara nafsu yang positif n nafsu negatif.. nafsu belajar.. nafsu nak tuntut ilmu.. nafsu nak tingkatkan iman.. tu semua katogori nafsu positif.. hehe

Zurina Jamjin said... [Balas Komen]

@aibaks, betul tu.. kalo tiada nafsu susah jg kan.. ehehe

Cybers said... [Balas Komen]

itu kalo mangap pasti bau juga yah kk :D hehehehe bau jengkol

Cybers said... [Balas Komen]

oh iya kk aku folow kk ke 153 folow balik ya kk :D

c3kz h!kmAh said... [Balas Komen]

^^

Post a Comment

s1   s2   s3   s4   s5   s6   s7   s8   s9   s0

"Amalan membaca perlu diterapkan pada diri anak muda zaman sekarang. Walaupun perlu menggunakan paksaan". - pesan Tun Mahathir.

Jadi, kalau sudah baca.

Apa lagi.. Lontarkan suaratokrasi anda!