Botol Kecil


Suatu hari,
posmen bermotor singgah ke teratakku
membawa bungkusan lalu diserahkan padaku
dititip seseorang yang tak kukenali
Aku buka,
ku lihat ada tinta kalimah buatku
lagi aku pening ada botol kecil dititip bersama 


Botol Kecil

Aku buka botol itu,
keluar seekor toyol comel
lalu berkata "Lap tahi mata dan air liur basimu, kau sedang bermimpi!"

p/s kata orang tua, basuh kaki sebelum tidur. Alang-alang sudah pegang air, berwudhulah sebelum tidur Nerd smile


9 komenteraksi:

echaRierie said... [Balas Komen]

eh eh..star bottle la..
nk wt >3 star ea?
hehehe~

Zurina J. said... [Balas Komen]

@echa rierie ihihihih... cumil kan...:)

adan said... [Balas Komen]

cantik botol tu.. seriius sudah membaca.. tup2 kena la pulak.. kahkahkah..

Zurina J. said... [Balas Komen]

@adan comel kan adan... aku suka warna purplenya... nnti aku kasi hadiah ko satu kalo ko mau...:)

Unknown said... [Balas Komen]

lawa la..semangat suda tadi..haha

Azila Awang said... [Balas Komen]

haha, bukan setakat lap air liur basi, cuci sekali cadar dan sarung bantal ko... :P

Zurina J. said... [Balas Komen]

@Afiqah ahaha.. semangat tu yg kita mau sebenarnya..:P
@Through my eyes... ahaha.. lucu bah ko ni... cadar nda sempat kena, kena sarung bantal jak...:P

Nrul Hearty said... [Balas Komen]

jangan mimpi selalu sgt aa!! hahaha =p

Zurina J. said... [Balas Komen]

@Nrul Hearty,
semenjak 2 menjak ni jak bah aku selalu mimpi...ahahahah...
lupa sutsi kaki, eh lupa ambik wudhu....:)

Post a Comment

s1   s2   s3   s4   s5   s6   s7   s8   s9   s0

"Amalan membaca perlu diterapkan pada diri anak muda zaman sekarang. Walaupun perlu menggunakan paksaan". - pesan Tun Mahathir.

Jadi, kalau sudah baca.

Apa lagi.. Lontarkan suaratokrasi anda!