Selamat Datang 2011


Assalamu'alaikum..!


Hari ini bermulalah hari baru dalam tahun baru. Selamat datang 2011..! Apa macam? Ada kemajuankah? Atau masih berada di gerabak yang sama? Masih dalam kesuraman, kegelapan, kehitaman, kemurungan, kekecewaan, semua-semua kesedihan. Aku harap semuanya baik-baik saja ya.


Sudah pasti bermacam-macam yang kita alami sepanjang tahun 2010 yang sudah berlalu meninggalkan kita. Ada yang sedih ada yang gembira, ada yang pahit ada yang manis, ada yang yang hitam ada yang putih, semuanya saling melengkapkan. Cuma, semoga apa yang telah berlaku biarlah berlalu. Teruskan pandang ke hadapan. Yang baik kita jadikan pedoman & yang buruk kita jadikan sempadan. Selamat tinggal 2010..! Orang cakap tahun baru, azam baru, orang baru, barang baru, semua baru. Terpulanglah pada kalian bagaimana untuk mendefinisikan maksud tahun baru. Terpulanglah pada kalian bagaimana untuk meraikannya, samada dengan party, maginum, melihat bunga api, buat seks, mandi telanjang di laut, atau berteriakan di rumah. Buat saudara Islamku, aku harap janganlah sampai melanggar perintah agama.
Di sini, aku hanya ingin katakan: It's a new day! Wake up! Hari esok pasti akan ada melainkan kuasa Allah yang meniadakannya. Cuma kita tak pernah pasti samada hari esok akan jadi milik kita atau tidak. Jalani hari yang masih milikmu & berusahalah bersungguh-sungguh seolah-olah kau tak akan bertemu lagi dengan hari esok. Semoga bertemu success didalam pengembaraanmu..!

p/s Senyum selalu! (^_^)


6 komenteraksi:

cekzhikmAh said... [Balas Komen]

selamat selamat..moga kembara 2011 lebih baik dari tahun2 sebelumnya..

tqa said... [Balas Komen]

feh. nervous lah.
semakin besar, semakin faham hidup, semakin banyak benda utk ditempuh.
semakin bnyk ujian! anyways, semua tu menambah asam garam kehidupan.

may 2011 be the year of happiness :)

Norgadis said... [Balas Komen]

**@@ Selamat Tahun Baru 2011 @@**

Miera Ezzati said... [Balas Komen]

kak~ bt seks tu ba.. hahahaha. bt ank new year.. hahahahaa... anyway! happy new year kak!!! muahh muahhh!!!

♥ Teacher Nonoi ♥ said... [Balas Komen]

Aku mau bf baru.. HAHA

Happy New Year, Zu memuah!

~NiZa Maksit~ said... [Balas Komen]

yesss..mau cari buipren baru!!
mau cri segera..
spt esok sdh tiada..
huhuhu
tulung sy!!
hahahaha

Post a Comment

s1   s2   s3   s4   s5   s6   s7   s8   s9   s0

"Amalan membaca perlu diterapkan pada diri anak muda zaman sekarang. Walaupun perlu menggunakan paksaan". - pesan Tun Mahathir.

Jadi, kalau sudah baca.

Apa lagi.. Lontarkan suaratokrasi anda!