Bukan 1 Tapi 2


Assalamu'alaikum..!
25 Januari 2011. Selasa. Seawal 8.15 pagi. Aku {Zurina}, kandaku {Alfian} dan sepupuku {Anis} bertolak ke Kokin untuk menghadiri sebuah taklimat kerjaya {Biasalah orang menganggur mesti rajin. Rezeki takkan datang bergolek}. Dalam perjalanan, tiba-tiba jalan jammed. Rupanya ada kemalangan jalan raya. Bukan satu, tapi dua kemalangan. Wow! Gawat ni.

Kejadian ni berlaku di Sepanggar, berhampiran Sg. Salut, tak jauh dari Politeknik K.K.
 
Kemalangan 1 SepanggarNi gambar kemalangan pertama. Menurut seorang pemandu lori yang berada di tempat kejadian, bas mini tersebut berlanggar dengan sebuah lori besar. Sempat kami bertanya pada pakcik tersebut "Matikah?" Dengan slumber "Confirmlah..." Kalau betul, innalillahiwainna'ilahiroji'un... 

Kemalangan 2 Sepanggar.jpgIni gambar kemalangan kedua kira-kira 5 meter dari tempat kejadian pertama. Disebabkan aku seorang pengambil gambar yang amatur, aku tak dapat fokus parah pada bahagian kereta. Sebaliknya terfokus parah pada bahagian yang tidak sepatutnya "Opps, sorry bos. Gua tak sengaja. Ahaha".
 
Kesimpulannya, jangan jadi hantu jalan raya. Memandu laju dan tak berhemah ibarat menggadai nyawa sendiri di jalan raya. Ingatlah orang yang tersayang, terutama si ibu yang penat lelah mengandungkanmu.

p/s Pandu cermat, jiwa selamat Thumbs up

Bicara @

5 komenteraksi:

cekzhikmAh said... [Balas Komen]

kahkah..puyut itu mahal..hihi..
takziah to victim~ pandu biar laju tapi berhemah..kehkeh

A.G said... [Balas Komen]

patut lah kamu lambat smpi kemarin...wakkakakakkaka

Anonymous said... [Balas Komen]

eksiden di IP lagi sandi.
motor dengan lori besar.......
hancur geng...terburai tgh jalan

Aretikz said... [Balas Komen]

Pergh ~ sandi jua tu bas? bisa2 eh, angker, ahakz.. ingatlah, orang yang tersayang. cewah, haha..

Cinoi Lavigne said... [Balas Komen]

eh dmana tu taklimat kerjaya. saya tidak tau punnn. kalau ada lg apa2 psl kerjaya post d wall wasaber tu bah ya. ada besfren sy ni cari keja x dpt2

Post a Comment

s1   s2   s3   s4   s5   s6   s7   s8   s9   s0

"Amalan membaca perlu diterapkan pada diri anak muda zaman sekarang. Walaupun perlu menggunakan paksaan". - pesan Tun Mahathir.

Jadi, kalau sudah baca.

Apa lagi.. Lontarkan suaratokrasi anda!