Pantulan Kata


Seorang teman pernah berkata. Aku ada trauma. Aku pelik. Aku perfectionist. Segala macam. Dulu, aku tak mengaku apa yang orang katakan padaku. Tapi, bukankah itu egois? Egois itu bahaya. Bisa memakan diri.

Aku cuba melihat diriku di hadapan cermin. Aku hanya nampak bahagian hadapan. Bahagian belakang aku tak nampak. Sedangkan orang lain di sekelilingku dapat melihat diriku dari pelbagai sudut.

Ya benar! Tidak semestinya semua yang orang katakan tentang diri kita itu betul. Tapi apa salahnya kita cuba menerima kritikan dan pandangannya? Mungkin itu bisa membantu kita menjadi seorang manusia yang lebih baik dari yang sebelumnya. Kita tak rugi apa pun.

Paling penting, Bersahabat baiklah dengan yang namanya sikap positif dan sifat murah senyuman. Aku menyeru diriku sendiri. Zurina, ayoh!!!

p/s jangan egois Pointing up

Bicara @


9 komenteraksi:

♥ Teacher Nonoi ♥ said... [Balas Komen]

Yep... macam mana mo nampak belakang kita sekali? @_@

Miera Ezzati said... [Balas Komen]

reflection of words~ yay!!! huhuhuh

~NiZa Maksit~ said... [Balas Komen]

ayoh~ tunjukkn simbol perpaduan!! (lagu siti)
kekekee...

Menusuk Hati said... [Balas Komen]

zarina rupanya...hehe!ayuh!

Menusuk Hati said... [Balas Komen]

Eh silap...Zurina rupanya...sorrriii

Muttallif said... [Balas Komen]

mmm..jgn katakan belakang ehhh...telinga pun kita tak nampak...sgt setuju..jgn egois...Milo Ais??? Ok!!! Peace!!!

MotosikalMemberRosak

o_L said... [Balas Komen]

betol betol betol.. hheeeee

Aretikz said... [Balas Komen]

Yezza.. bermuhasabah diri melalui perspektif orang lain.. hehe..

Zurina J. said... [Balas Komen]

Sama² kita muhasabah & koreksi diri ya... :)

Post a Comment

s1   s2   s3   s4   s5   s6   s7   s8   s9   s0

"Amalan membaca perlu diterapkan pada diri anak muda zaman sekarang. Walaupun perlu menggunakan paksaan". - pesan Tun Mahathir.

Jadi, kalau sudah baca.

Apa lagi.. Lontarkan suaratokrasi anda!