Laporan Larian


Makin aku melewati hari yang diberi,
makin aku rasa dewasa berdikari.

Masa yang melangkah saat ke saat,
minit ke minit, jam ke jam, hari ke hari,
minggu ke minggu, bulan ke bulan, tahun ke tahun...,
semua diimbas sebagai kenangan & pengalaman,
yang membawa kepada serba serbi pengetahuan
(tapi kalau yang peka lah!)

Hah!
Aku mahunya belajar segala ilmu yang
aku lihat dari kaca mata aku..
dari apa yang aku lihat, aku amati,aku jalani
atau yang aku eksperimentasi..
walau aku cuba dengan daya aku
untuk menyimpan segala itu sebagai memori,
ternyata tidak mudah tuk fahami semuanya..
tiap perlakuan mesti tidak sumbang,
pernah aku pengalamankan
bahawa kalau kita makan kepala ikan,
kita jadi pelupa..

Eh!? Betulkah!??
kalau betul mungkin aku makan bukan sembarangan kepala ikan
tapi "kepala" ikan a.k.a bos ikan-ikan..hahaha!


bersambung.....

contoh kertas kajang


0 komenteraksi:

Post a Comment

s1   s2   s3   s4   s5   s6   s7   s8   s9   s0

"Amalan membaca perlu diterapkan pada diri anak muda zaman sekarang. Walaupun perlu menggunakan paksaan". - pesan Tun Mahathir.

Jadi, kalau sudah baca.

Apa lagi.. Lontarkan suaratokrasi anda!