Lazada Malaysia
adf.ly - shorten links and earn money!

Renungan Si Labu


Assalamualaikum dan salam sejahtera~

Binatang peliharaan memberikan kita rasa tanggungjawab ke atasnya. Sepanjang kita memelihara pet kita, kita akan belajar menyayangi, menjaga, ambil berat, dan bermacam nilai murni yang lain. Kalau pet semacam kucing ni, mereka bersifat manja, berperwatakan comel serta memiliki bentuk badan yang menarik mata untuk memandang serta membelainya. 

Apabila perkara ini berjaya kita terapkan dalam diri, secara tidak langsung nilai-nilai yang kita amalkan tadi terus diamalkan untuk menghadapi sehari-hari sehingga ianya menjadi kebiasaan. Kiranya, ia semacam terapi dirilah yang mampu membentuk diri kita. Kita akan jadi seorang yang penyayang, penyabar, bertoleransi, handsome, comel, dan bermacam lagi. hehe..

Siapa-siapa yang belum ada pet tu, cobalah pelihara satu. Kucing ka, hamster ka. Pupuk diri menjadi orang yang bertanggungjawab. Terutamanya semasa pet korang tu buang najis merata tempat. huahaha...

Kucing aku, Si Labu

p/s: Nabi Muhammad S.A.W pun sukakan kucing tau. :D

3 komenteraksi:

Cik Nur said... [Balas Komen]

comeinya labu..!

Alfian J. said... [Balas Komen]

Tuannya pun tidak kurang kiutnya. ngehehe
s1

Zurina J. said... [Balas Komen]

Alhamdulillah.. memiliki 'pets' yang sangat banyak menjadikan saya menjadi seorang yang lebih penyabar. Alhamdulillah!

s5

Post a Comment

s1   s2   s3   s4   s5   s6   s7   s8   s9   s0

"Amalan membaca perlu diterapkan pada diri anak muda zaman sekarang. Walaupun perlu menggunakan paksaan". - pesan Tun Mahathir.

Jadi, kalau sudah baca.

Apa lagi.. Lontarkan suaratokrasi anda!