Menang Peraduan Anjuran PTS


Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera ~

Alhamdulillah! Aku dipilih sebagai pemenang dalam peraduan yang dianjurkan oleh PTS Media Piblication di page Facebook PTS. Aku sudah beberapa kali juga menang peraduan, Churp Churp, baucer & CD dari Says.my. Rezeki.

Selepas saja masuk ke bilik, aku menghadap ke depan PC kejap. Tengok kat Facebook feeds, paling atas adalah status PTS tentang peraduan tersebut. Peraduannya mudah saja,

Klik gambar untuk zoom | Klik sini ke link peraduan

Dengan sepantasnya aku mula tekun mengira, dan aku pun peroleh jawapannya tanpa mengira semula perkataaan "POOR" tu. Aku pun taip jawapanku untuk menjadikan aku orang pertama memberikan jawapan selepas beberapa saat status peraduan itu bernyawa.


67. Itulah kiraan aku. Kemudian bertaburan jugalah jawapan-jawapan lain dari mereka yang juga ingin menang saguhati dari PTS. Beberapa jawapan yang kerap timbul. 62, 65, 66, 68, 69, 72, malah 75. Paling kerap ialah 67. Selepas selang 15 minit, peraduan pun ditutup oleh PTS. Tepat 15 minit. Perkiraan 15 minitnya memang tepat. Menepati masa adalah sifat yang perlu ada di setiap jiwa-jiwa anak Malaysia kerana aku selalu membuang masa apabila ada kawan yang tidak menepati masa. Dan akhirnya PTS pun mengumumkan pemenang...


Alhamdulillah! Sekarang menunggu saguhati yang bakal PTS berikan pada aku. Syukran PTS!

p/s: Kalau menang peraduan, selalu saja perasaannya sama. Seronok, teruja.

4 komenteraksi:

sahidzan said... [Balas Komen]

Power lah boleh menang. Nice book.

silent screamer said... [Balas Komen]

@PK
Menurut PTS, aku nda menang buku tu. Aku dapat hadiah lain. Lgpun baru jak aku purchase buku tu pg td di bookcafe.com.my. hehe

Zurina J. said... [Balas Komen]

You always lucky. I'm jealous okay. But nevermind, yours is mind also. hehe.

Again, congrats. Alhamdulillah......

s0

silent screamer said... [Balas Komen]

@Zurina J.
s1
It's rezeki. You can the book also but let me read it first.
s3

Post a Comment

s1   s2   s3   s4   s5   s6   s7   s8   s9   s0

"Amalan membaca perlu diterapkan pada diri anak muda zaman sekarang. Walaupun perlu menggunakan paksaan". - pesan Tun Mahathir.

Jadi, kalau sudah baca.

Apa lagi.. Lontarkan suaratokrasi anda!