Mekong


Dia tau,
aku tak tau dia tau,
dia pun bangga dia tau,
dia ketawa dia tau,
dia mau bagitau dia tau,
jadi dia pun mekong

Dia bagitahu,
jadi aku tau dia bagitahu,
kami berdua tau dia bagitahu,
kami ketawa dia bagitahu,
kami mau bagitahu dia bagitahu,
dia masih mekong

A: Kau tahu kah? bla bla bla....
B: owh iyakah? aku ndatau pula.. Betul bah?
A: Iya betul..! {dengan bangganya} Bla bla bla... {sambil kembang kempis hidungnya bercerita}
B: ... {dalam hati "eih, mekong juga budak ni.. Macam gatal je tangan aku ni mau cubit-cubit bibirnya tuh!")
Kamus Elektromitoskopic
Mekong : Ialah suatu perbuatan yang kadang-kadang tak kelihatan tapi dapat dirasakan. Bangga-bangga + kembang kempis hidung, macam dia seorang ja yang tau.


Coret @

4 komenteraksi:

silent screamer said... [Balas Komen]

nice entry adikku..keh²

Zurina J. said... [Balas Komen]

@Alfian Jamjin
Nice kah? Nda mekong? keh²

Anonymous said... [Balas Komen]

mekong kau zrn!

Zurina J. said... [Balas Komen]

@Rs Stedi
Iya aku mekong sikit.. Kau mekong banyak wan!
s3

Post a Comment

s1   s2   s3   s4   s5   s6   s7   s8   s9   s0

"Amalan membaca perlu diterapkan pada diri anak muda zaman sekarang. Walaupun perlu menggunakan paksaan". - pesan Tun Mahathir.

Jadi, kalau sudah baca.

Apa lagi.. Lontarkan suaratokrasi anda!