Dr. Haron Din Mimpi Bertemu Nabi Muhammad S.A.W


Assalamualaikum.

Ramai juga yang menyangkal sama sekali bahawa Dr. Haron Din bermimpi Nabi Muhammad S.A.W. Ada yang sampai mempertikaikan Dr. Haron Din. Perkara ini tidak mustahil bagi seseorang ulama' yang warak. Mari tonton video Dr. Haron Din menceritakan pengalaman mimpinya.


وَمَنْ رَآنِي في الْمَنَامِ فَقَدْ رَآنِي فإن الشَّيْطَانَ لَا يَتَمَثَّلُ في صُورَتِي


Ertinya : ...Barangsiapa yang telah melihatku di dalam tidurnya ( mimpi) , maka ia sesungguhnya telah melihatku, kerana Syaitan tidak (mampu) menyerupai gambaranku" ( Riwayat Al-Bukhari, 1/52 ; Muslim, no 2266, 4/1775 )

Dalam hadith yang lain pula disebutkan :-



من رَآنِي في الْمَنَامِ فَقَدْ رَآنِي فإن الشَّيْطَانَ لَا يَتَخَيَّلُ بِي وَرُؤْيَا الْمُؤْمِنِ جُزْءٌ من سِتَّةٍ وَأَرْبَعِينَ جُزْءًا من النُّبُوَّةِ


Ertinya : "Barangsiapa yang telah melihatku di dalam tidurnya ( mimpi), maka ia sesungguhnya telah melihatku, kerana Syaitan tidak (mampu) menyerupaiku, dan mimpi seorang mukmin adalah satu juzuk dari 46 juzuk dari kenabian" ( Riwayat Al-Bukhari, 6/2568)

Tanda-tanda golongan kafirun dan munafik ialah mereka bencikan ulama' yg ingin membawa semua syariat dan perintah yg diperjuangkan Nabi. Mereka mencari pelbagai alasan untuk mempersendakan ulama tersebut tetapi menutup sebelah mata akan kemungkaran yang lebih terang dan nyata.

p/s: Tapi kalau mimpi 4 nombor, senang-senang pula orang percaya.

5 komenteraksi:

vblogklasik said... [Balas Komen]

Subhanallah.. ~ :)

sahidzan said... [Balas Komen]

gua mimpi nombor pun nda pernah. mimpi nabi pun belum lagi. ceh..belum tu...

silent screamer said... [Balas Komen]

@Fikri
:)

silent screamer said... [Balas Komen]

@PK
Lu tak pyah nak minta mimpi nombor ekor tu. tak manfaat tu. keh3.

darlingcharming said... [Balas Komen]

saya juga pernah terjadi tapi saya tidak pasti..ceritanya macam ni..saya ada beli buku panduan doa harian,dalm buku tu,ada doa kalau kita nak mimpi bertemu rasulallah kena baca tiap2 lepas sembahyang fardu 100 kali..lepas baca 3hari berturut2,saya mimpi bertemu baginda rasulallah..tadak pasti tentang perkara itu

Post a Comment

s1   s2   s3   s4   s5   s6   s7   s8   s9   s0

"Amalan membaca perlu diterapkan pada diri anak muda zaman sekarang. Walaupun perlu menggunakan paksaan". - pesan Tun Mahathir.

Jadi, kalau sudah baca.

Apa lagi.. Lontarkan suaratokrasi anda!