Lazada Malaysia
adf.ly - shorten links and earn money!

Ternyata Tubuh itu Tidak Murah


Assalamu'alaikum dan salam mesra..!

Ramai manusia zaman ini, sama ada jantina lelaki atau wanita ingin seluruh tubuhnya dari hujung rambut hingga ke hujung kaki diselaputi dengan material yang serba mahal, serba mewah.

Baju Nike, seluar Levi's, beg Guess, selendang dari butik. Harga beratus ringgit, kadang sampai beribu. Adakah sebatang tubuh yang diselaputi material yang serba mahal serba mewah itu, harga jasadnya juga turut menjadi mahal?

Baju rombengan, seluar bundle, segala-gala murah dan tak berjenama. Adakah itu melambangkan murahnya juga harga jasad dan tubuhnya? Mungkin ia sebaliknya bukan? Sama-sama kita renungkan.  Pada saya, tidak kisah mahal atau murah di luar, tapi di dalam MESTI mahal!


Nota: jasad itu aku maksudkan dengan akhlak, tingkah laku, tata tertib.

25 komenteraksi:

Alfian J. said... [Balas Komen]

Pemikiran beginilah yg aku mahu terapkan ke jiwa para solih dan solihin. Biar pakainya tidak berjenama tp peribadinya mantap. Berjenama ni memang berkualiti, tapi jgn dahulukan fesyen berbanding benda yg perlu.

Aman...[^^]v

samizul.net said... [Balas Komen]

Ini pula kandungannya, ehe. Tadi dalam 2-3 jam yang lalu, macam tiada pula pos ni Zurina.. Oho..

s1

samizul.net said... [Balas Komen]

@Alfian J.
s6

アヌム ちゃん~~ said... [Balas Komen]

Salam.bw here^^ nice blog :)
Feel free to visit me @ frommetoyou~
Ada entri baru^^ TQ

PK said... [Balas Komen]

kawan gua dulu cakap, kalau dia pakai seluar jeans selain levis, bontot dia rasa gatal-gatal.

Ex-makwe gua dulu yang paling high taste punya makwe pernah gua dapat cakap, tak kisah mahal yang penting puas hati.

Dulu gua cakap masa sign borang ptptn, duit pt tu gua ingat mahu simpan dalam asb dan pakai ala kadar saja. setelah tamat belajar,barulah gua sedar duit bayank dilabur dalam amanah saham butik. Butuk nike, butik levis, butik kain sutera baju kurung makwe gua.

Sekarang gua cakap, entahlah.

Zurina J. said... [Balas Komen]

@Alfian J.
InsyaAllah...
sama juga dgn kereta... Bw kereta besar gedabak dgn aircond sejuk macam di Korea, tp makan nasi lemak setiap hari..keh²

Zurina J. said... [Balas Komen]

@samizul.net
Iya inilah Sam.. Sengaja aku bikin kau ternanti²...keh²
s1

Zurina J. said... [Balas Komen]

@アヌム ちゃん~~
Wa'alaikumussalam...
Sudah sy lawat...Jeles sy dapat pegi luar negara..eheh.

Zurina J. said... [Balas Komen]

@PK
Ckp sama kwn lu, gua kirim salam.
Ckp sama ex-makwe lu, gua mau kenal.
Gua mau cakap sama lu, lu dah tua bangka, pandai²lah pikir...ups, jgn marah. keh³

~sii keciq~ said... [Balas Komen]

MESTI mahal! :)

Zurina J. said... [Balas Komen]

@~sii keciq~
MESTI! s1

Cinoi said... [Balas Komen]

Kalau mau beli brg utk dipakai, tidak semestinya branded n mahal.

yg penting murah. mahal tidak semestinya cantik (dalam dan luar)

yang penting pembawakan kita ;)

brg murah pun boleh nmpak mcm mahal

Zurina J. said... [Balas Komen]

@Cinoi
Setuju!
Cinoi selalu faham apa yg sy mau smpaikan...
sintiki! s1

Lina said... [Balas Komen]

jd..yg aku pkai bundle nih.macam..haish..mo bli yg branded la..

thebeybeh said... [Balas Komen]

aku lmbt pikap,jd aku mau dua-dua.hahah ;p

Fadzmie Mohamad said... [Balas Komen]

Baju-baju bundle saya masih saya guna lagi sampai sekarang. Tahan lama ni. Hehe.

Fadzmie's Latest Entry : EMEL 1MALAYSIA: PERLU ATAU TIDAK?

Zurina J. said... [Balas Komen]

@Lina
bukan lin...mesti ko nda faham ni... aku pun pakai bundle bah...
yg penting ati byk baik lin...
s1

Zurina J. said... [Balas Komen]

@thebeybeh
alamak! bahaya tu tau..keh²

Zurina J. said... [Balas Komen]

@Fadzmie Mohamad sama! keh²

sweetandspicy said... [Balas Komen]

Nice post! Teramat lah setuju. :)

Zurina J. said... [Balas Komen]

@sweetandspicy
sintikila..keh² s1

murni said... [Balas Komen]

salam ziarah dr new wasaber...s2

amna said... [Balas Komen]

hurm.. abstrak nih. ikut hati tanya iman ^^

Alfian J. said... [Balas Komen]

@amna
Sukung! Ikut hati tanya iman.
s1
Tapi sifat berjimat lebih baik. Simpan duit, nt ada duit lebih boleh tlg orang yg memerlukan.

Lgpun utk perempuan baju lawa² pun x baik, nt mnarik pandangan lelaki. Dosa tu. Ihihi.

Mmg lelaki perlu jaga mata. Memandangkan dunia zaman ini ramai wanita kurg lengkap (agak seksi, x btudung dll) dlm bab pakaian maka mata lelaki pun faham² lah. Maklum lah, lelaki zmn skg bknlah kuat sgt imannya spt zmn para sahabat. (aku tidak terkecuali)
s2

elfi said... [Balas Komen]

kunjungan akhir pekan , ditunggu kunjungan balsannya

Post a Comment

s1   s2   s3   s4   s5   s6   s7   s8   s9   s0

"Amalan membaca perlu diterapkan pada diri anak muda zaman sekarang. Walaupun perlu menggunakan paksaan". - pesan Tun Mahathir.

Jadi, kalau sudah baca.

Apa lagi.. Lontarkan suaratokrasi anda!