Lazada Malaysia
adf.ly - shorten links and earn money!

Aku Berlakon! #1


Arahan : 
Ahmadin & Laila 

Krew : 
Muzaffar 

Lokasi : 
Teluk Likas 

Info Ringan: 

Sebenarnya ini merupakan tugasan kumpulan yang perlu disiapkan oleh saudara Madi (Si Pengarah) serta kekasihnya Laila (merangkap pembantu pengarah). Pada suatu hari, beliau telah mempelawa aku untuk menjadi pelakon dalam Videonya a.k.a model lah. Aku yang lincah menekan-nekan joystickku dengan selamba aku menjawab,

"Boleh bah tu bus, steady sak kau". 


Aku menganggap itu hanya satu pelawaan yang remeh. Sambil aku tersenyum² melihat gelagat Madi yang mempelawaku. Aku anggap Madi bercanda gurau denganku. Maklumlah, dia bicara tentang permodelan yang memerlukan seorang yang mampu beraksi di depan kamera, aku pun sahut pelawaannya sebagai tanda menyambut gurauan gred C si Madi. Aku pun meneruskan perlawanan bola sepak virtual melalui PC aku. Biasalah bila sudah main Pro Evolution Soccer.

Selang beberapa hari, Madi mengajak aku melakukan penggambaran video tugasannya. Aku terkedu dan terpaku. Aku langsung tidak menyangka pelawaan yang aku anggap canda gurau tersebut ditagih. Aku cuba menyangkal pelawaan Madi dengan beberapa das alasan untuk menolak, namun Madi berkeras dan berkata aku sudah berjanji untuk membantunya. 

Aduhhh!! Tersepit aku dengan situasi ini. Oleh kerana telah terlepas cakap dan aku juga jenis tidak suka menghampakan kawan, aku pun menunaikan janjiku menjadi model video klipnya. Sambil tu Madi juga memberi dorongan dengan berkata,

"Senang jak ni bus, ko jln² jak nanti. Trep² artis jak ba..Ehehe".  

Mendengar dorongan itu, aku pun dengan segera mencapai jaket berwarna oren milik Alex Kamato untuk aku kenakan semasa menjalani penggambaran.

Dan Hasilnya lihatlah sendiri.

1, 2, 3 Action!!!

Berikan penilaian anda 1 - 10. hihihi

Gambar-gambar yang sempat ditangkap semasa menjalani penggambaran video klip ini.


Malu-malu jugalah masa ni. Demi mengotakan janji, aku buat juga untuk kawan baikku. Jadi, siapa mahu minta autograph? Ahahaha.....


p/s: Kalau sudah berjanji, pegang janji dan tunaikan.

20 komenteraksi:

Cinoi said... [Balas Komen]

Haha good job!!

echaRierie said... [Balas Komen]

haha..mau sain plz..~
btw, menarik..
i give 11..
aci ka?
keke ~
;D

kHuza sweeT honEy said... [Balas Komen]

minta autograph baaaa
hehehe

menusuk hati said... [Balas Komen]

macam pernah pergi jak tempat tu..Argh!!(cuba mengingati)

Alfian J. said... [Balas Komen]

@echaRierie
Cha, mau sain ka..ba, buli ba...turun sabah lu ko..ehehe

Klu 11 tu plg manang da tu cah..
s1

Alfian J. said... [Balas Komen]

@kHuza sweeT honEy
Ehehe..bisa saja tu kuz. Bulan 5 la. (ceh! macam real ni..keh³)

Alfian J. said... [Balas Komen]

@menusuk hati
Cuba ingat betul², mesti ingat tu.
s8
en. menusuk hati ni asal mana? Pegi teluk Likas bercuti la tu kan?
s1

mimi azureen said... [Balas Komen]

s1 pnyalaaa . mantap ehh .. lebar snyumanku meliat video ni .. aisesehhh

Alfian J. said... [Balas Komen]

@mimi azureen
s3
ko memang ba mi. Jgn jak ko terkejut² tgk ni vid ar. Ehehe

Teruskan senyum.
s1

Anne Nurain said... [Balas Komen]

wow semmat la..
nak saen... huhu..
s5

tim said... [Balas Komen]

*histeria*

hahahaha

Zurina J. said... [Balas Komen]

@tim
jgn histeria bah...artis tu..kah³
s3

Alfian J. said... [Balas Komen]

@Anne Nurain
Jgn lah usik i. Malu i...
s2

Alfian J. said... [Balas Komen]

@tim
Kah³
s3
Tenang tim..

ichsan afriadi said... [Balas Komen]

s3 lucunyee

Alfian J. said... [Balas Komen]

@ichsan afriadi
Ngehehehe..ape nye yang lucunye nii..?
s1

Encik Ska said... [Balas Komen]

Nice! Haha :D

Alfian J. said... [Balas Komen]

@Encik Ska
Jgn ba gitu. Malu aku...
s2

Amiirah-Cassan said... [Balas Komen]

pergh~~~ hahaha tebaekkk~ krukukuiiii jamal abdillah!

Alfian J. said... [Balas Komen]

@Amiirah-Cassan
Ok ka miira? Klu OK cakap Ya sambil senyum...
s2

Post a Comment

s1   s2   s3   s4   s5   s6   s7   s8   s9   s0

"Amalan membaca perlu diterapkan pada diri anak muda zaman sekarang. Walaupun perlu menggunakan paksaan". - pesan Tun Mahathir.

Jadi, kalau sudah baca.

Apa lagi.. Lontarkan suaratokrasi anda!