Catatan Rindu


Assalamu'alaikum & Salam mesra, 

Seperti tajuk yang tercatat di atas "Catatan Rindu", seperti itu jugalah isi entri ini pada kali ini. Sudah lama rasanya aku tidak menulis dalam keadaan santai begini. Mungkin catatan kali ini agak kosong dan luahan semata-mata cuma, tapi teringin aku abadikan catatan ini di saat aku sedang merasai suatu perasaan yang jarang-jarang orang dapat rasa di dalam blog kesayanganku, Ukiran Janaan Minda.

Hari ini, hujan. Lebat, lebat juga. Tapi tiada kilat atau guruh yang kuat. Nyaman perasaannya. Di saat aku menikmati kenyamanan suasana ini, lembap-lembap, basah-basah, sejuk-sejuk, mudah pula perasaan-perasaan rindu menyapaku. Rindu pada insan-insan yang pernah hadir dalam hidupku. Sapaan yang bertubi-tubi, semua sekali datang. Rindu pada keluarga, sepupu & saudara mara di Beaufort, teman di UMS & B60-07, teman sekolah, adik-adik SMK Pekan II KB, Pengarah & staff Jabatan Kimia Sabah, bekas kekasih, teman EDP, teman WSB, teman di internet. Semuanya datang sekali gus. Ini boleh aku istilahkan sebagai "Rindu Combo". Indah rasanya bila merindui, ayuhlah nikmati bersama.

Ya, mungkin aku memang sangat mudah merindui, itu aku akui. Tapi kadang tidak pula aku nyatakan pada individu itu bahawa aku sebenarnya rindu, sebab semuanya aku rindu. Payahlah kalau aku mahu bagitahu setiap seorang, habis kreditku nanti. Mahu post di Facebook aku malu. Mahu post di Twitter pun aku malu. Jadi, aku berkeputusan untuk mengabadikan catatan rinduku di dalam blog yang tidaklah popular ini. 

Buat kamu yang aku rindu, aku rindu kamu... Siapa? Kamulah! Heh!



Nota: tidak salah mengharap sesuatu yang kamu belum ada, tapi jangan lupa bersyukur dengan apa yang kamu telah ada :)

9 komenteraksi:

Anonymous said... [Balas Komen]

Saya tidak suka merindu sebab buat hati saya sakit.sakit rindu org n apa lagi bila time2 sunyi.BTW tq sbb rindu saya kak zu :))

Nrul Hearty said... [Balas Komen]

Terima kasih kerana merindui...

-kerana melupakan itu sukar.

s1

H Y D E said... [Balas Komen]

woah....

kalau macam tu nak rindu jugaklah.

s1

Zurina J. said... [Balas Komen]

@Yvonne Iman Felicianus, sama².. Kalau yang sakit itu bukan rindu tau, itu candu. keh²

Zurina J. said... [Balas Komen]

@Nrul Hearty, sama²!
s1

Zurina J. said... [Balas Komen]

@H Y D E, jomlah sama².
s1

sannicolle76 said... [Balas Komen]

sy x rindu orang, sy rindu makanan sj..hehehe..sekurang-kurangnya rindu makanan xbuat kita sakit hati kn?:)

Zurina J. said... [Balas Komen]

@RaInDroPSheArtyOu, haih! Betulka merindui tu sakit? Musykil aku tau...
s8

Anonymous said... [Balas Komen]

belajar banyak

Post a Comment

s1   s2   s3   s4   s5   s6   s7   s8   s9   s0

"Amalan membaca perlu diterapkan pada diri anak muda zaman sekarang. Walaupun perlu menggunakan paksaan". - pesan Tun Mahathir.

Jadi, kalau sudah baca.

Apa lagi.. Lontarkan suaratokrasi anda!