Lazada Malaysia
adf.ly - shorten links and earn money!

Sedar Tak Sedar


Masa menunjukkan 4.15 petang. Hingar bingar umat manusia memenuhi segenap ruang Kokin a.k.a Bandaraya Hutan Rimba. Pekikan, enjin kereta, derauan motor, lontaran suara yang bingit dan macam-macam bunyi lagi menjadi punca hingar bingar wujud dan menjadikan kepekaan terganggu dan tidak stabil. Puluhan orang, mungkin juga ratusan melintasi jalan raya apabila menyala merah lampu trafik. Dalam ratusan orang itu, ada si Kubin dan Kiji.

Kiji: Sesaknya di trafik tadi tu. Ramai betul orang ooo.

Kubin: Iya bah. Kau mau tau. Sedar tak sedar tadi, aku dah kentut dah dalam keramaian tu. Hahaha!

Kiji: Punya lah kau ni. Aku pun tadi. Sedar tak sedar, aku dah taik sekali tadi.

Kubin: Hah!!??

2 komenteraksi:

Ask said... [Balas Komen]

Punyalah sammal orang bilang klu taik time2 ramai2 org gtu.. Haha~

Zurina J. said... [Balas Komen]

@Ask. sammal? Bahasa apa tu kawan? ihih

Post a Comment

s1   s2   s3   s4   s5   s6   s7   s8   s9   s0

"Amalan membaca perlu diterapkan pada diri anak muda zaman sekarang. Walaupun perlu menggunakan paksaan". - pesan Tun Mahathir.

Jadi, kalau sudah baca.

Apa lagi.. Lontarkan suaratokrasi anda!