Lazada Malaysia
adf.ly - shorten links and earn money!

Ikan Peliharaan



Selesai saja senam robik di dewan yang jaraknya tidak jauh dari kedai runcit Ramlah, Kiji kelam-kabut mengajak Kubin untuk pulang kerana ada yang hendak ditunjukkannya.

Kiji: Aku baru beli kemarin. Cantik abis ging. Macam dalam filem 'Finding Nemo' tu.

Kubin: Cantik tu tau. Bah, mana sudah?

Kiji: Sini kau tengok....alaaaaa, kenapa ikanku ni? Macam kembung sudah.

Kubin: Ni bukan saja kembung, terapung-apung lagi ni.

Kiji: Pagi tadi okay jak. Apasal sekarang dah jadi camni!!???

Kubin: Pagi tadi okay ka? Oooo, kalau tadi pagi okay, maksudnya lemas la tu.

Kiji: B$U*@D*U#H!!!!


+ illustrasi Kubin & Kiji oleh Finie Ramos - Syukran Finie [^_^]

7 komenteraksi:

cik aisha said... [Balas Komen]

kui2....ikan lemas?adeh

MyGamanBorNeo said... [Balas Komen]

hahaha ... ikan lemas. terus saya pun jadi bingung owh hehhe

Alfian J. said... [Balas Komen]

@cik aisha
Ikan lemas lak si Kiji ni. Adeiiii...

s3

Alfian J. said... [Balas Komen]

@MyGamanBorNeo
Betul² bikin bingung oo kan. Musykil ooo..

s3

samizul.net said... [Balas Komen]

Kalau mati sebab 'kegagalan pernafasan', kira lemas kah juga tu bos?
s8
Keh3.. s1

nowriz said... [Balas Komen]

hahaha.. ikan lemas aaa... adei... lucu ehh...

Alfian J. said... [Balas Komen]

s9

Post a Comment

s1   s2   s3   s4   s5   s6   s7   s8   s9   s0

"Amalan membaca perlu diterapkan pada diri anak muda zaman sekarang. Walaupun perlu menggunakan paksaan". - pesan Tun Mahathir.

Jadi, kalau sudah baca.

Apa lagi.. Lontarkan suaratokrasi anda!