Perbualan


HATI: 
Tenang... 
Ke manakah kau menghilang? 
Merajukkah dikau padaku? 
Apa salahku padamu? 

TENANG: 
Tak ada salahmu padaku 
Aku cuma kecewa dengan sikapmu 
Asyik meminta & merayu pada Tuhan 
minta dibelas kasihan 
Bila dikabulkan, 
kau alpa & syukurmu sedikit cuma 
Memberi sedikit kau mula mengagung-agungkan 
Di mana tuntutan nilai keihklasan? 
Memohon ampun jarang sekali 
Itu namanya kufur nikmat!
Aku kecewa.. Tak malukah kau pada Tuhan? 

HATI: 
Tenang... 
Kembali padaku ayuh 
Aku rindu padamu 
Aku hilang arah tanpamu 
Kembali padaku.. 
Aku merayu.. 

TENANG: 
Bersabarlah... 
Aku pasti kembali 
Berdoalah.. Minta aku dari Tuhanmu 
Dia pasti tak akan sia-siakan doamu
Percayalah... 



Nota: 
1. "Iaitu orang yang beriman dan hati mereka menjadi tenteram dengan mengingat Allah. Ingatlah, hanya dengan mengingati Allah hati akan menjadi tenteram" [Ar-Ra'd: ayat 28] 
2. “Dan Tuhanmu berfirman: “Berdoalah kepada-Ku, niscaya akan Aku kabulkan {doa} bagimu. Sesungguhnya orang-orang yang sombong diri dari beribadah {berdoa} kepada-Ku, akan masuk neraka Jahannam dalam keadaan hina dina” [Al-Mukmin: 60]

3 komenteraksi:

♥ainie muniera♥ said... [Balas Komen]

wah! bebetol tenang . hahaha6^

yana M said... [Balas Komen]

sedap jer dengar :)..

Outbound Malang said... [Balas Komen]

Kunci keberhasilan adalah menanamkan kebiasaan sepanjang hidup Anda untuk melakukan hal - hal yang Anda takuti.
tetap semangat tinggi untuk jalani hari ini ya gan ! ditunggu kunjungannya :D

Post a Comment

s1   s2   s3   s4   s5   s6   s7   s8   s9   s0

"Amalan membaca perlu diterapkan pada diri anak muda zaman sekarang. Walaupun perlu menggunakan paksaan". - pesan Tun Mahathir.

Jadi, kalau sudah baca.

Apa lagi.. Lontarkan suaratokrasi anda!