Manchester United Kalah Lagi!


Kali ni kalah kepada Newcastle. 3-0. Gaya permainan tampak lemah. Kali ni lebih aksi persembahan Manchester berbanding semasa kalah kepada Blackburn,3-2 pada penutup 2011.

Jika dibandingkan antara dua kelab Manchester, Manchester City lebih layak untuk merangkul kejuaraan musim ini dengan kemampuan mereka mengawal bola dengan baik, kemahiran individu yang tinggi, serta kerjasama pasukan yang tinggi. Permainan Manchester City juga ala-ala Barcelona. Mereka bermain possession ball dengan baik sekali. Mereka akan berusaha mengawal bola selama mungkin dengan hantaran dekat dan apabila membuat serangan pula secara bberkumpulan dan pantas. Serangan mereka juga mampu mendatangkan bahaya setiap kali menyerang ke kubu lawan. 

Peluang Manchester City menjadi kelab nombor satu Liga Perdana Inggeris musim 2011/2012 adalah lebih cerah. 



1 komenteraksi:

Cody@Farid said... [Balas Komen]

MU kalau di kasih banding dengan MC memang betul kata-kata tu,..tapi jangkaan sa lebih kepada Arsenal..dalam musim2 lalu kemungkinanlah teori merangkul kejuaraan musim ne..:)

Post a Comment

s1   s2   s3   s4   s5   s6   s7   s8   s9   s0

"Amalan membaca perlu diterapkan pada diri anak muda zaman sekarang. Walaupun perlu menggunakan paksaan". - pesan Tun Mahathir.

Jadi, kalau sudah baca.

Apa lagi.. Lontarkan suaratokrasi anda!