Diskusi Makan Malam


Pada petang tu, semua sibuk dengan telefon pintar masing-masing. Setiap masa. Dimana-mana. Di lembah keasyikan tu, aku pun dalam keadaan yang aku pasti tidak janggal kerana mata-mata mereka bukan ke arahku tetapi ke arah skrin telefon, aku capai pinggan dan aku isikan dengan bebebeberapa ketul ayam. Bebebebeberapa ketul agak banyaklah.

Ngappp. Tinggal tulang.


Usai makan, perbincangan kami diteruskan. Ketua berhujah di tengah pentas. Ada yang fokus, ada yang endah tak endah, ada yang tidak hirau.

Tup tap tup tap. Selesai satu tajuk. Kami move on to the next topic. Topik "Makan Malam".

Pelbagai pertanyaan cadangan, pandangan, saranan, gurauan, dan ada juga yang masih menghadap telefon pintar. Kronik. haha

Dalam hingar bingar tu, aku pun dengan yakin memberi cadangan,

"Dinner ni bagus kita buat malam la kan."

 ..............

Okay! Okay! Berapa HA?

0 komenteraksi:

Post a Comment

s1   s2   s3   s4   s5   s6   s7   s8   s9   s0

"Amalan membaca perlu diterapkan pada diri anak muda zaman sekarang. Walaupun perlu menggunakan paksaan". - pesan Tun Mahathir.

Jadi, kalau sudah baca.

Apa lagi.. Lontarkan suaratokrasi anda!