Scammer Musibat


Assalamualaikum. Bismillah.

Akhirnya aku terkena juga. Setelah sekian lama berkecimpung dengan urus beli online, malah aku sendiri online seller (jenguk di sini dan sini), kali aku benar merasakan tertipu oleh si scammer

Scammer ni ada dimana-mana portal jualan online. Sedia memasang umpan memerangkap mangsa.
2 kali aku merasa dianiaya. Aku sebelum dah rujuk rakan polis cara-cara mendapatkan scammer kalau-kalau kejadian terjadi. 

Laporan polis pun dah buat. Pesanan kepada rakan-rakan yang berurusan atas talian, dapatkan maklumat peniaga termasuk nama, nombor ic dan alamat (kecuali trusted seller).

Gua sudah kena. Kamu jaga-jaga dengan scammer ni. Licik penuh helah mereka ni. 

Salam waspada.


0 komenteraksi:

Post a Comment

s1   s2   s3   s4   s5   s6   s7   s8   s9   s0

"Amalan membaca perlu diterapkan pada diri anak muda zaman sekarang. Walaupun perlu menggunakan paksaan". - pesan Tun Mahathir.

Jadi, kalau sudah baca.

Apa lagi.. Lontarkan suaratokrasi anda!