Penggunaan Florida: Manfaat atau Mudarat?


Assalamualaikum w.b.t & salam sejahtera...

Entri kali ni tentang penjagaan kesihatan khususnya tentang penggunaan florida. Kalau sebut florida mesti terfikir tentang produk penjagaan gigi. Iklan ubat gigi di TV juga menunjukkan bahawasanya, ubat gigi perlu ada florida untuk penjagaan gigi yang sempurna. Persoalannya, benarkah florida memberi manfaat atau sebaliknya memudaratkan.

Ramai yang tidak tahu sebenarnya florida merbahaya untuk digunakan. Apa lagi digunakan secara berterusan. Dalam sebuah kajian yang dilakukan ke atas tikus mendapati pelbagai tahap neurotoksin apabila tikus didedahkan kepada florida. Kajian pertama terbesar yang membuktikan florida menyebabkan neurotoksin dilakukan oleh Dr. Phyllis Mullenix pada tahun 1995. Semua teori awal oleh pengkaji-pengkaji sebelum ini tentang 'kebaikan' florida didapati TERBUKTI SALAH. Tikus yang diberi minum air berflorida didapati bertindak diluar jangkaan berbanding tikus yang tidak diberi air berflorida. Selain itu, penggunaan florida juga didapati menurunkan tahap I.Q kanak-kanak.


Sumber
Ini pula pandangan pakar tentang FLORIDA.



Muatturun PDF Ancaman Bahaya Florida dari Muslim Consumer - MUATTURUN PDF

Florida ini lebih banyak keburukan berbanding kebaikan. Kepada pengguna produk yang mengandungi florida, beralihlah kepada produk tanpanya. Sebarkan maklumat ini kepada keluarga, sahabat handai, orang tersayang dan rangkaian rakan anda di laman sosial. Semoga bermanfaat.

Rujukan lain tentang bahaya Florida: The Secret Medicine

PS: Ambil berat kesihatan kita dan anak-anak, biar kita sihat untuk memperjuangkan agama. :)

3 komenteraksi:

Unknown said... [Balas Komen]

masalahnya bkn mostly ubat gigi ada florida??
macam mana ni?

silent screamer said... [Balas Komen]

@::MaEstrO aMaD::

Kalau macam tu pakai la produk y tiada florida seperti Safi, Raiya atau Jaris.

Madu Sidir Yaman Al Wafa said... [Balas Komen]

Boleh saya copy ini?

Post a Comment

s1   s2   s3   s4   s5   s6   s7   s8   s9   s0

"Amalan membaca perlu diterapkan pada diri anak muda zaman sekarang. Walaupun perlu menggunakan paksaan". - pesan Tun Mahathir.

Jadi, kalau sudah baca.

Apa lagi.. Lontarkan suaratokrasi anda!